Tantvarning!

Jag är ganska nöjd med min ålder. 16, snart 17 är rätt trevligt att vara. Förutom den aldrig sinande läxhögen man har så är livet inte speciellt jobbigt, inte för mig i alla fall.

Men innerst inne så vill jag nog vara en tant, för jag ser tantighet som något positivt. Om du inte gör det så läs som äldre kvinna, gumma, mormorsfigur eller vad du nu tycker är ett positivt ord för en mysig tant. Jag vill vara en blandning mellan en kulturtant och en kyrktant. Inte en sån där snobbig ragata som bara springer på de finaste vernissagerna och inte beblandar sig med andra människor. Inte heller en kyrktant som inte vågar ta konflikter och inte vill ha sin tro ifrågasatt. Sådan vill jag inte vara.



Men att ägna helger åt att sticka, baka hallongrottor (med blåbärssylt), se på kunskapskanalen när de berättar om halvkända svenska konstnärer, och lyssna på Alf Hambe är ingenting jag säger nej till.

För övrigt tycker jag mycket om just den här muminmuggen, eftersom den har ett motiv från min favoritbok Pappan och havet..

Hejhopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar