Storbrittannien så som jag upplevde det - Gloucestershire

Resans absoluta höjdpunkt var här. Bland scoutvänner, höns, katter, kameleonter och fina britter tillbringade jag tre dagar i Shortwood (tror jag).

Den här historien börjar redan för ett år sedan, på världsscoutjamboreen 2011. Ett läger med minnen för livet, något av det bästa som hänt mig. På lägret träffade jag fantastiska människor, bland annat Josh och Matt. Att få åka dit, hälsa på och återuppleva lite av stämningen där var helt fantastiskt.

Vi klättrade, var på en av inspelningsplatserna för Harry Potter-filmerna och hade trevligt. Egentligen spelar det ingen roll vad vi gjorde, det viktiga var att få vara där. Och jag kan fortfarande känna smärtan i avskedet. Jag avskyr att åka ifrån människor jag tycker om.

Den här delen av resan slutar på samma sätt som den tog sin början, på tågstationen i York.

(Egentligen var vi några dagar till i Yorkshire efteråt men jag hoppar över dem.) Nästa anhalt - North Wales


Hejhopp

2 kommentarer: