Tomheten efteråt

Om man ska sätta ord på känslor är det nog just tomhet jag känner nu. För trots att jag ser fram emot hösten så är det en liten del som säger åt mig "STOPP, du har inte tagit vara på minnena från sommaren tillräckligt bra". Antagligen har jag visst gjort det. För jag vet att jag inte kommer inte glömma den här sommaren, inte på många år i alla fall. Vemodet finns där ändå, för att jag vet att det kommer aldrig bli samma sak en gång till. Nästa år är det någonting som är annorlunda.

Nog är det väl tur att det är så, annars hade det blivit bra tröttsamt. Men samtidigt är det lite skrämmande att man inte vet vad som kommer härnäst. Därför tar jag sats och hoppar ut i det stora okända som ligger framför mig. Det blir nog rätt kul ändå.


Hejhopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar